fusk eller inte?

Publicerad 2013-04-17 18:38:55 i Träning och hälsa,

4 dagar på min diet har nu gått och det har väl gått hyfsat iaf, har väl fått fuskat lite men enbart med sallad eller att det är lite kolhydrader i någon sås men lite gör inget och huvudsaken jag inte fuskat med typ potatis, bröd eller något liknande..
I måndags bjöd mormor mig på en sallad på Birsta, hade inte tänkt att fuska något under den dagen men man kan ju inte tacka nej om blir bjuden, dessutom var den salladen väldigt god!
Och igår var jag på en skola tillsammans med sex-åringar och då kändes de väldigt dumt om jag BARA skulle ta av kycklinggrytan som de serverade så då tyckte jag att det såg bättre ut om jag tog lite sallad till.
Har erfarenhet från en gång tidigare då jag vikarierade och det var pasta och skinksås har jag för mig, jag tog enbart skinksåsen och varken pasta eller sallad och då frågade barnen mig varför jag inte åt pasta eller något och tittade lite konstigt så offrade mig faktiskt på lite sallad denna gång för att slippa massa frågor om hur jag äter. =)
Har tyvärr ingen våg hemma hos mig som fungerar som den ska så kommer inte kunna väga mig på ett tag vilket känns lite drygt då jag sa att jag skulle redovisa från första veckan men vi får väl se hur jag löser det eller hur jag gör. Känns lite jobbigt och inte kunna kolla på vågen då man försöker gå ner i vikt men ska försöka se till så jag får ett fint resultat då jag kommer till Timrå nästa gång och ställer mig på vågen!
 
*fortsätter kämpar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela