Om bloggen och mig själv

Publicerad 2013-04-04 21:57:03 i Träning och hälsa,

Detta är en träningsblogg där jag tänkt att dokumentera min träning, ge tips och idéer, berätta om hur det går att vara nyttig, bjuda på några nyttiga recept då och då. I denna blogg kommer jag helt enkelt att utrycka mig om träning och hälsa, mina tankar och idéer kring det som rör ämnet och ja sånt som intresserar mig och som jag känner för att skriva om helt enkelt.
Bloggen är främst till som ett lyft för mig själv, ett peppande stöd och som en dagbok där jag kan gå tillbaka och se framsteg och resultat, men kan också vara en hjälp till att peppa andra som kanske har lite svårt och komma igång och behöver en liten spark i baken, bloggen kanske kan bli din inspirationskälla, de låter vi framtiden visa. :)
 
 Jag som äger bloggen är en glad och sprallig tjej på 20 år.
Jag är bosatt i Gävle där jag pluggar till förskolelärare på högskolan men kommer ursprungligen ifrån Timrå och reser därför dit för att träffa familj och vänner lite då och då. I Timrå har jag ett hemmagym som jag kallar för "Eilerts super gym" som jag gillar väldigt mycket och kan sakna en del då jag befinner mig nere i min lägenhet. Jag lägger gärna pengar på träningsprylar och ser mitt gyms framtid som utökat av fler grejer, bl.a. en boxningssäck och en roddmaskin väntas på att få komma in.
Jag tycker som sagt om att träna och försöker hålla igång så gott jag kan med olika aktiviteter.
Jag är en person som skulle vilja testa på allt om jag hade tid och pengar till det så jag skulle kunna säga att jag är en ganska varierande person då det gäller aktiviteter. Just nu sysslar jag med thaiboxning annars är det gym och egen träning som gäller för tillfället. Jag tycker även om att dansa och har provat på lite olika dansstilar, senast i höstast så dansade jag jumpstyle vilket jag hade tänkt att fortsätta med nu i vår men missade tyvärr starten så jag har nu ett litet dansbreak men kommer troligtvis att fortsätta med de till hösten igen kanske.
Ja förövrigt så tycker jag om att åka bräda(snowboard) och hänger gärna i backarna kring vintern/våren. =D
 
När det gäller kosten så har jag tidigare kört dieten Dukan men nu mera har jag lite egna regler kring maten men äter gärna med så lite kolhydrater som möjligt. Jag har en magsjukdom som kallas IBS som ofta gör det jobbigt för mig. Jag får ont i magen av typ allt jag äter och blir riktigt uppsvälld kring magen, ibland ser jag gravid ut och det har många gånger gjort att man fått välja andra kläder för att dölja och ja magen kan lura på sättet att jag känner mig riktigt fet då jag får min svällda mage. Det är en obotlig sjukdom och det finns typ inga tabletter eller läkemedel som riktigt hjälper mot det så man får helt enkelt lära sig att leva med det och försöka att äta rätt. Jag få laborera med maten för att se vad som funkar bra och dåligt att äta och det kan ibland vara rätt jobbigt.
Men nog om mig,det kommer säkert att berättas mer under bloggandets gång..
Nu kör vi!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela