OMG.. ett superpepp för mig själv!!!

Publicerad 2013-08-15 20:59:20 i Träning och hälsa,

Känslan när man kan trappa ner yttligare 1 storlek i jeans! <3
Var på stan en sväng idag med mamma och pappa och handlade upp mina sista pengar typ, blev bla. jeansen på bilden som va på jätte rea. 50 kr istället för 400 kr på New yorker, kändes lätt värt det då.
På typ 1 år så har jag gått ner 2 byxstorlekar, jag kan inte ens förstå att jag varit så stor. :o Jag kollar på byxor från ännu ett par år tillbaka och då är byxorna ännu större, är det verkligen möjligt? Nog för att ett par byxor var i baggymodell  så de ska vara lite stora, men de bör ju ha suttit någorlunda bra i midjan endå tycker man?
 
Jag har sparat en del trasiga gamla byxor ifall att jag skulle vilja göra något med tyget eller så någon vacker dag så jag började ta fram de paren och insåg att jag ha fan trappat ner 5 byxstorlekar sedan gymnasiet.. OMG!! Jag kan verkligen inte fatta det, och ni måste förstå att jag är i chocktillstånd!! :O
Åh det känns så grymt mycket bättre och se det där nu när jag inte kunnat tränat så mycket i sommar pga sjukdom, jag är visst inte så pass stor som jag tror ibland!!
De största jeansen som jag håller i fick jag på mig lätt på mig ovanpå mina tights med knappar och allt stängt, helt otroligt.. :o
Nu längtar jag rejält efter att bli frisk så jag kan köra på igen med träningen, mer taggad än någonsin..

ÄLSKA TRÄNING!!!!!!<3

Kommentarer

Postat av: nita

Publicerad 2013-08-15 22:22:24

Bra jobbat! Tänk att du tappat en storlek trots "tjockande" på Rhodos och att du knappt tränat något i sommar!

Svar: Tack! :DJa vi åt fan chips varje dag på Rhodos, helt otroligt!! :P VIsst jag ha gått upp lite från vad jag vägde i våras då jag tränade på rätt bra men ska väl inte klaga så mycket om jag lyckats gått ner yttligare en storlek på byxor trots de liksom.. :P
Elin Andersson

Postat av: nita

Publicerad 2013-08-16 16:12:14

Sen bör du inte lägga allt fokus på vikten heller. Du kan gå upp något kg utan att det syns på dig, men om du har mycket fokus på vikten så kommer du haka upp dig på det.

När jag jobbade i jönköping åt jag chips varje dag innan Jocke åkte ner dit. Frukost, lunch och middag. Hahah! Orkade inget annat. Vägde som minst då typ. Kroppen ställer om sig efter vad man äter för något. Du kan äta massor med fet mat och kroppen ställer då om sig så den anpassar sig efter maten. Annat om man äter fet mat lite nu och då (som på gymnasiet), då ökar man i vikt snabbare.

Svar: Nej absolut inte, de vet jag att man inte ska. Det är bättre att använda måttband om man vill se skillnad men såklart så är det lätt att kolla lite extra mycket på vikten vissa tillfällen. :) Ja men hua vad less man skulle bli på chips om man skulle äta de s pass mycket. :P
Elin Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela