Bra vecka!:)

Publicerad 2013-11-10 22:00:35 i Träning och hälsa,


Idag har jag kört på lite söndagslyx med massor av frukt! 
Havregrynsgröt, med hallonsylt(lågkalori) och en kiwi till frukost. 
Frukost är faktiskt väldigt bra för vikten, enligt en undersökning som stog i I form tidningen så är människor som äter frukost i snitt 5 cm smalare i midjan än de som skippar frukost..och ofta väger de ca 2,3 kg mindre också. 
Den ni.. Strunta inte i dagens viktigaste mål, det gynnar er!

Har även blivit lite fruktsallad med yogurt, hur gott är inte det på en skala..
Jag skulle seriöst kunna leva på fruktsallad, med något till som inte, så jäkla gott och vitaminrikt dessutom.:) 
Dagens fruktsallad bestod av kiwi, banan, röda vindruvor och mandarin/ satsumsas eller liknande(vet inte exakt vilket av de som det var men det är iaf en frukt som jag nyss lärt mig att gilla.
Har tidigare avskytt allt inom apelsinens släkt och gillar fortfarande inte mycket med den smaken men de där små satsumas/ mandarinerna gå tydligen bra helt plötsligt.:p 
Fruktsallad är ett bra alternativ om man vill ha lite nyttigare snacks än godis. 
Det är sött, kan va surt också och då sakna man inte den där söta, sliskiga godisen som man vet att man kommer få ont i magen av efter. Och man behöver absolut inte ha lika dåligt samvete om man tryckt i sig en skål med frukt än om man tryckt i sig en skål med chips eller godis.:) 

I veckan har det blivit rätt bra med träning också. Har tränat step måndag och söndag, har promenerat en dag och resten av dagarna har det blivit gym förutom lördag som var vilodag.:D känns skönt och har haft träningsverk hela veckan men det känns bara bra!:)

Nu är det dags för ny vecka och nya tag!!:D 




Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2013-11-11 13:57:46

Men vilken hemskt bild ;p

Svar: Äh ibland får man bjuda på sig lite ;)
Elin Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela