GF tortillabröd

Publicerad 2013-11-03 17:06:44 i Recept,

Har glömt att berätta hur det blev med tortillabröden jag testade att göra i torsdags. 
Jag hade faktiskt letat upp ett recept då jag stötte på denna i affären så tänkte att den kan vara värd att testa.
Mixen blandat med vatten och steka som pannkakor ungefär och tro mig, konsistensen och känslan blev liknande pannkakor så det var väl inte riktigt som jag förväntade mig men det funkade ju.
Jag tycker att de blev lite för tjocka åså.
Någon mat som jag verkligen längtat efter är kycklingenchiladas. Det som gjort att jag inte kunnat ätit det är krånglet med brödet och taccosåsen som är i så nu när jag hade speciellt tortillabröd och taccosås så tänkte jag att jag äntligen ska få äta det igen. Det smakar ju inte likadant som de vanliga och va ju inte som jag förväntat mig men helt klart ätbart.
Det gick inte heller att vika ihop bröden som jag brukar men funkade bra som en rulle också men vet inte om det hade blivit annorlunda med receptet jag hittade först så kanske ska prova de nästa gång isf..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela