Godmorgon

Publicerad 2013-11-05 09:18:50 i Träning och hälsa,

Vad roligt att det var så många som tittade in här igår! :D
Idag är jag uppe med tuppen trots dålig sömn inatt för att egentligen träna innan plugg på skolan. Blev ingen plugg i skolan då min pluggkompis hade sovit sämre än mig så istället för att försöka somna om så tänkte jag att har jag väl klivit upp såhär tidigt trots en ledig dag så kan jag lika gärna dra mig ner till gymmet någon timme trots spöregn ute. Så ja vid ungefär 7:15 var jag på gymmet och gjorde mig redo för lite träning, den ni, inte alla som kliver upp så tidigt för att sätta kroppen i arbete. ;D
Men jag tycker att det är skönt och träna tidigt, visst det är jobbigt och kliva upp och speciellt om man inte kunnat sovit särskilt bra under natten, men man får bra energi och känner sig piggare efteråt så det är en effektiv metod om man vill vara lite mer fokuserad på plugget efteråt, eller jobbet också för den delen.
Sen en annan fördel är att det är väldigt lungt och skönt på gymmet den tiden, inte så mycket folk så de flesta maskiner finns tillgängliga så man slipper vänta! :D
 
Iallafall så har jag nyss duschat och ätit lite frukost i form av yogurt med müsli, hallon och en stor kopp jordgubbste. :) Det blir så mycket godare och äta efter man tränat! :D Jag förstår inte riktigt de människor som inte äter frukost, jag är glad att jag aldrig haft några problem med det för jag skulle aldrig klara mig utan frukost, finns typ inge bättre! :)
 
Men men nu ska jag snart försöka mig på lite plugg och hoppas att jag kommer någon vart, ha en bra dag! :)

Kommentarer

Postat av: Isa-Belh Byström(mormor)

Publicerad 2013-11-05 10:39:01

hej.du har lika mycket energi du som jag tydligen.....jag har också hunnit
motionera lite i tvättstugan och damsugit min lägenhet..så nu är det
dags för en dusch och sedan till Birsta City och träffa Marianne...ha en fortsatt trevlig dag....kram mormor

Svar: Haha ja tvättstugemotion kav vara riktigt jobbigt de med. :P heheLåter som en trevlig och bra dag :)
tack detsamma, kramis :)
Elin Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela