känner mig duktig idag

Publicerad 2013-11-18 16:59:49 i Träning och hälsa,

Woho vårrusetsträckan fixad! :) 
Trodde aldrig jag skulle orka springa 5 km nu då jag nyss har kommit igång igen efter min långa sjukperiod men med peppande musik i öronen och viljan så fungerade det jätte bra. :)
Man var något svettig efteråt och sådär skönt trött i kroppen så blev någon rygg och magövning också innan jag gav mig för dagen. 
För övrigt så har jag fastedag idag!! :) Hur fan orka jag springa då kanske någon undrar men med smart matplanering och tidsplanering så var det inga problem alls. 
I vanliga fall så brukar jag skippa lunchen och äta något lättare på kvällen innan jag lägger mig, men nu då jag bestämde mig för att träna efter lunchtid så fick det såklart bli lunch och träna medans jag hade energin för det. 
Idag har jag gjort det enkelt för mig, Nutrilett till lunch och middag, fungerar jätte bra då man har fastedag. Dock har jag som inte kan äta laktos endast 2 alternativ att välja på, eller egentligen 1 då jag får ont i magen av den med chokladsmak, så är ni inte känslig för laktos så kan man ju välja lite olika sorter för annars blir smaken lite tjatig och äcklig tillslut. :P Till frukost blev det iallafall 1 dl yogurt och 50 g banan. :) 
 
Just nu känner jag mig lite trött, nästan så jag skulle kunna gå och sova. xD fast det är lite väl tidigt för det än om jag ska kunna sova hela natten sen. ;P 
Men men jag är nöjd med dagens träning, nöjd över att jag orkade springa så länge!! :) 
 
Ha en super bra måndag alla! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela