Lax med fetaoströra

Publicerad 2013-11-20 21:20:44 i Recept,

Blidde lite lax i ugn med fetaoströra med paprikakrydda och pumpakärnor. Ett stekt ägg och lite grönsaker till det. Svårare än så behöver det inte vara för att få till en bra middag. :)
Jag tycker om att prova mig fram, jag kan kolla massa recept för att få tips och idéer men gör ofta om de till mina egna för att prova lite nya smaker och varianter. 
Jag som tidigare haft väldigt svårt för fisk och har ganska svårt för de flesta sorter fortfarande är faktiskt glad över att jag lärt mig att äta lax iallfall. Eftersom fisk innehåller en hel del bra ämnen och man bara gillar en fisk så är det bra att kunna variera maträtten för att det inte ska bli samma hela tiden. 
 
Kanske att någon av mina läsare har något tips på någon god laxrätt? :) Kom gärna med förslag isåfall. :)
 
 såhär gör man fetaoströra:

♥ Mosa fetaost  med en gaffel och blanda med lite creme fraiche. Prova dig fram i mängden, det ska bli ganska tjockt och krämigt.
♥ krydda med den smak du känner för, jag har provat både svartpeppar och paprikakrydda och båda blev väldigt bra till smaken. 
♥ Fetaoströra fungerar jätte bra till både kyckling,kött och fisk, sallader och liknande. 
Enkelt och gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela