Pizzakassler

Publicerad 2013-11-04 20:59:23 i Recept,

Idag provade jag något nytt och roligt.. pizzakassler! :)
Jag har sett ett liknande recept för längesen så jag har inte kommit med snilleidén helt själv men jag har iallafall gjort min egna variant. :) Vart jätte bra så varför har man inte kommit på att göra det där innan? Var nog iallfall inte sista gången..
 
Recept:
♥ Kassler
♥ Creme fraiche(lätt)
♥ Taccosås( jag hade självklart min hemmagjorda) Funkar nog med tomatsås också.
♥ Mager riven ost
♥ Tomat
♥oregano
 
Såhär gör man: 
♥ He på ugnen på 220 grader
♥Skär kasslern i skivor och lägg i en ugnsäker form
♥blanda creme fraiche och taccosåsen i en bunke och smeta ut såsen över kasslerna.
♥ Skär några skivor tomat och lägg ovanpå
♥krydda med oregano och häll sedan över lite riven ost över allting!
 
Svårare än så är det inte, och sedan är det skjuts in i ugnen i ca 15-30 min beroende på ugn.
 

Det går både snabbt att göra och det är väldigt enkelt.
Passar säkert utmärkt med både ris, mos, potatis eller liknande men går lika bra att äta det som det är eller med sallad. :) Jag valde att bara äta det som det var utan tillbehör och det funkade utmärkt
 
Man måste ju försöka göra maten lite rolig nu när frysen blivit lite snål!!  :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela