så är läget nu

Publicerad 2013-11-04 10:36:20 i Träning och hälsa,

Efter en hel del fester på senaste tiden så har jag bestämt att det blir inge mera alkohol på ett tag, fram till jul kanske. Det har också blivit lite väl mycket godis de senaste helgerna..så jag har också bestämt mig för att iallfall utesluta sånna där onyttigheter hela november!!
Jag minns att jag började berätta att jag visste inte hur jag skulle göra med dukandieten då den inte hade funkat så bra när det redan är så mycket krångel med maten och jag glömde berätta hur jag bestämde mig och jag gjorde som så att jag fick äta vad jag ville någon vecka bara för att känna om jag skulle sakna det eller ja om jag ville komma tillbaka till det. Jag har inte heller fastat något den senaste veckan eller två pga olika anledningar, så ska försöka ta igen det till nästa vecka igen. 
Men jag har iallfall bestämt mig att jag pausar dukan för att lättare kunna fokusera på foodmap. MEN.. jag ska ändå äta hälsosamt och bra mat! Ska försöka utesluta bröd på veckorna men att jag kan få äta nån macka på helgen om jag vill och att jag hellre då kan ta ett knäckebröd än någon mjukmacka.
Jag kommer ändå att försöka att inte äta så mycket kolhydrater i form av potatis/ris eller liknande men att om jag vill eller känner att jag behöver det någon dag så ska jag kunna ta det. Eller kolhydrater i form av frukt/bär ska jag absolut kunna äta, vilket inte dukan tillåter.. så vill jag ha frukt så ta jag det!!!
 
En annan sak som jag också missat att redovisa här är hur det gick med provet av havremjölken!! 
Har varit mycket nu och jag ska bli bättre på att redovisa sådant SNABBT! Allt i hop egentligen!!
Men havremjölk fungerade hyfsat bra iallfall, inga större besvär så det är ju bra då det är nyttigt!! ;D
 
Så är läget just nu! 
Återkommer om något trevligt så fort jag har något bra att komma med. ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela