Toppen bra! :D

Publicerad 2013-11-14 17:10:00 i Träning och hälsa,

Skippar fasta och kör på pasta! ;P Fint rim jag fick till där, men jag skippar det enbart idag av olika själ till att jag kände att jag behövde riktig mat idag.  Jag äter ju sällan pasta och sånt där, vilket kan göra att maten kan kännas lite lyxig när jag väl gör det även om det inte är någon speciell maträtt.
Det kan också göra att jag får ångest vissa dagar för att hjärnan är lite van efter dieter där man skippar kolhydrater, att jag tänker att: fan det där behövde jag väl inte! 
Men idag känner jag faktiskt ingen sån ångest för vet ni, min middag som bestog av varmkorv och stuvade mackaroner( helt vanlig husmanskost) var nog det godaste jag ätit på länge.  Lilla kräsna jag som skulle kunna leva på taccos varje dag tyckte faktiskt att det där var en perfekt middag! Jag har hittat foodmap vänlig varmkorv, den är både laktos,gluten, ägg,ärt, soja,mjölproten och lökfri. Sedan är stuvningen till mackaronerna både laktos och glutenfri och tänk så bra det känns att för en gångs skull kunna äta stuvade mackaroner utan att få ont i magen och bli illamående. :D
 
Men jag har ju inte bara ätit idag. utan jag har såklart tränat också! :D
Värmde upp lite på en cykel i ca 6 minuter och sedan körde jag intervallträning på springbandet i 45 min. 
Det var jätte skönt och roligt också så jag skulle absolut kunna hållt på ett tag till, så nästa gång blir det till att öka på mer tid och göra intervallerna lite längre och svårare. :)
Blev också en ny omgång av 1 minuts metoden som är en utmaning som jag och Elin nu kör, resultat på den kan ni se här om ni är intresserade. :) 
 
Nu har jag inte tid att skriva här nått mer, dags för plugg resten av kvällen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela