Fasta dag 7

Publicerad 2013-10-03 17:28:05 i Träning och hälsa,

7 fastedagar är snart gjorda och det känns bra. Jag har ingen aning om det visar något positivt på vågen då jag inte kan se där men det återstå att se om någon vecka.
Igår provade jag på något nytt- limelax pasta! Som den lilla matnörd man är så ligger jag ofta och letar recept/planerar mat och liknande saker innan jag ska sova. Funderar och tänker på hur jag kan göra mat som jag har lite svårt för godare osv. Så Igår struntade jag lite i Dukanmetoden att man inte ska äta kolhydrater och gjorde pasta, jag äter ju trots allt pasta och sådant väldigt sällan så om jag äter det någongång då och då gör nog ingenting.
Blev väldigt bra iallafall och jag känner mig än en gång nöjd för att jag lyckats med något nytt! Jag är ingen fiskmänniska men fisk innehåller en del bra ämnen så varför inte prova göra lite roligare saker med fisken för att få smakerna att bli bättre. =D
Denna maträtt är dessutom foodmap vänlig vilket är utmärkt! :D
 
Idag däremot lever jag på nutrilett shakes.. inte lika roligt men då man för en gångs skull glömde planera dagens mat för att jag satt och bokade resa så fick det bli nutrilett till frukost och middag som nödlösning. 
Det är mättande och helt okej i smaken så det funkar absolut och de två gick på 380 Kcal tillsammans.
Men man vill ju gärna ha något tuggmotstånd också så då kan jag njuta av två knäckebröd med gurkskivor ikväll på mina 120 Kcal jag har kvar. :D Perfa! 
Känns dock rätt skönt att inte behöva göra någon mat idag, och det känns som jag har ätit mycket idag fast jag inte har det så Nutrilett är långtidsmättande tycker jag! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela