inte alltid så lätt som man tro

Publicerad 2013-10-30 22:36:23 i Recept, Träning och hälsa,

ursäkta kära blogg att jag inte haft så mycket tid åt dig. Har inte haft tid till att röra mig så mycket och har inte heller kännt att jag haft något super viktigt/roligt att dela med mig utav.
Bakade iallfall bröd igår, fillimpa som jag tidigare har delat med mig recept på här i bloggen. :)
Sist gjorde jag de i långpanna och denna gång i formar, funkar lika bra vilket som och är så sjukt gott bröd!
Jag har inte ätit mjukbröd på flera veckor, ja sen sist då jag bakade morotsbröden, annars ha jag levt på hårdbröd eller skorpor när jag har ätit något i brödform så därför blev det extra gott nu med lite hembakat, färskt bröd. :)
Imorgon väntas mer bak och stök i köket, ska koka ihop lite ny taccosås och även göra ett försök på hemmagjorda tortillabröd.. som jag längtat så efter en viss maträtt som jag sedan kan göra med dessa två saker, kan ni gissa vad? ;D Det är inte taccos!
 
Jag måste erkänna att det här att knapt få äta nånting är sjukt svårt, jag pratar inte om någon bantardiet nu för det är busenkelt jämfört med foodmap! 
Att hela tiden måsta tänka på vad man får äta och vad man inte får äta.. planera mat är as svårt och när man väl kommer på något så kommer besvikelsen igen: Eller nää det innehåller lök (typ). Seriöst all jävla mat innehåller lök!!!! hur enkelt bli de då? :S
Det blir ju inte bara krångligt för min egen del utan även för familjen nu då jag är hemma och hälsar på, de tycker ju att jag är jätte krånglig då jag inte kan äta nått typ av det som finns hemma och ja det är krångligt men samtidigt något jag måste göra för att min kropp ska kunna må bättre.
Jag känner ju en stor skillnad när jag uteslutit alla foodmapsaker och nu under helgen har det blivit alldeles för mycket onyttigt och även lite icke foodmap vänliga saker har råkat trillat in.. och min mage är inte bra än, jag har faktiskt inte ont i magen idag men jag ser gravid ut och känner mig tung och plumsig, det är lika jobbigt det kan jag lova. Jag jobbar iaf just nu på att försöka få tillbaka magen i ett snällt läge igen. :) 
 
Idag var det riktigt krångligt med maten, jag promenerade ner till coop till en början och letade överallt efter något att äta till middag, hittade inget.. Besviken traskade jag mig vidare till ica.. hittade inget.. blev as less och letade vidare på coop tills jag slutligen hittade något någorlunda fungerbart.. 
krångligt så in i norden vissa dagar... tacka vet jag att jag gillar att baka när man måste göra specialvarianter på typ allt. :O 
 
Drygt att inte alla affärer ha samma utbud av laktos/glutenprodukter heller, större affärer som ica maxi eller liknande har ju mycket mer roliga saker men det är inte alltid man tar sig till en sådan affär tyvärr.
 
Aja slänger väl upp något trevligt om tortillabröden imorn om jag lyckades. ;P
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela