Lite nyheter

Publicerad 2013-10-16 13:07:15 i Träning och hälsa,

Idag är det lilllördag så varför inte passa på och göra en god och mättande frukost i form av gröt. 
Egentligen så var det så här att det inte fanns någon yogurt hemma som jag gillar eller kan äta, kanske bör nämna att jag kom till Timrå igårkväll så blir lite annat då än om jag handlat själv. :)
Men gröt är riktigt bra frukost, det håller man sig mätt på riktigt länge så idag gjorde jag havregrynsgröt på glutenfria havregryn, solrosfrön och linfrön. Gott, nyttigt, mättande och bra med fiber också. :)
en variant om man vill göra gröten lite roligare också än enbart baserat på havregryn. :) exprimentera är bra när det gäller att göra maten roligare. :)
 
Jag har två nyheter att komma med idag som är lite förändrande eller vad man ska säga.
Jag har föreförsta fått väga mig nu, det var typ ett bra tag sedan och jag kan inte påstå att jag är direkt nöjd med resultatet, jag är lite besviken på vågen faktiskt men samtidigt så har jag iallafall gått ner lite och det skulle sett helt annorlunda ut om jag kunnat röra mig under dagarna, vilket jag inte kunnat göra på länge nu. 
Det har också blivit lite fusk, ganska mycket fusk senast i helgen då jag hade mormor på besök men det är sådant man får ta när man har främmande för det är inte alls roligt och tänka på hur och vad man äter när man har besök och vill ha det trevligt. Undrar därför vad jag kan ha vägt innan helgen då jag lätt bruka kunna gå upp nått kilo under en helg.. :o
1 utav de 3 dieterna har inte alls funkat bra då det är svårt att kombinera 3 dieter samtidigt och en del dagar har fått mig att äta lite annan mat än vad jag tänkte från början att jag skulle äta för att allt skulle bli rätt, så ska fundera hur jag ska göra med den dieten om jag ska ändra om lite i mitt kostschema eller plocka bort den dieten eller om jag helt enkelt ska ge det ett försök till och verkligen vara stenhård mot mig själv att jag INTE får äta kolhydrater. Återkommer om det i slutet på veckan tror jag.
 
Den andra nyheten är lite bättre. Jag börjar äntligen att känna mig lite bättre, hostan har nästan försvunnit helt och jag är inte alls lika snorig längre. Det låter inte konstigt när jag andas längre, däremot så har jag fortfarande lite tungt och andas men som sagt vågar jag inte hoppas på allt för mycket än då jag trodde tidigare att jag var på väg mot en bättring och det vände lika snabbt igen.. 
Men jag tänkte sakta men säkert försöka att komma tillbaka till träning igen men eftersom jag inte tränat på länge och inte bör ta ut mig allt för hårt i början så börjar jag denna vecka med lite lättare promenader för att sedan kunna öka träningsnivån efter ett tag. :)
Jag kommer att börja med promenader 5 gånger i veckan då mina vilodagar får bli under fastedagarna eftersom man inte har så mycket energi just de dagarna. 
Jag är peppad över att få komma igång igen även om promenader egentligen inte är min träningsgrej, men huvudsaken jag får röra mig och bara jag börjat röra på mig så kommer tillslut min kropp att ändras också, vilket jag ser framemot!! Längtar efter min kroppsform jag hade innan jag blev sjuk!!  och jag längtar tills jag nått målet att komma tillbaka dit jag var förut när jag kunde träna på riktigt bra.
 
Så imorse blev det en prommis på 35 min, en lagom start då man knapt rört sig på ett halvår. ;D 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela