mycket kan luras, de mesta är fejk

Publicerad 2013-10-08 17:36:41 i Träning och hälsa,

 
Ni får passa er allergiker för en del saker kan verkligen luras.
I fredags fick jag välja mellan denna cider och päroncider när jag skulle handla i baren och då valde jag denna av anledningen till att det INTE var päron i den, vad jag trodde..
Av någon anledning så började jag läsa den lilla texten under och märker att det där här är tydligen visst en päroncider.. förvirrat vänder jag på flaskan och se att det står " päroncider med smak av jordgubb-lime".
Varför står det inte med stora bokstäver att det är en päroncider dådå? eller ha ett päron på bilden? Det är väl inte meningen att folk, speciellt allergiker ska be och få "låna" en flaska och läsa på först innan den köper den?:o Och vadå päroncider med smak av helt andra frukter/bär, låter ju jätte löjligt.
Sen om man tittar där på innehållsförteckningen igen så är det ju lika mycket innehåll av äppelvin i cidern då alla ingredienser alltid står i ordningen efter mest innehåll.. Så varför kan det inte vara en äppelcider dådå? Varför blev det just en päroncider kan man ju undra då.
Jag tycker iaf att det är riktigt dåligt att cidern kan heta jordgubb-lime då det är långt ifrån huvudingrediensen. Det kan lura många folk och en del personer kan vara riktigt känsliga mot en del frukter åså så jag tycker att ALLA frukter ska visas på bilden eller stå större istället för att gömmas i småtexter och folk ska behöva bli dåliga i onödan. 

Kände att jag ville dela med mig av denna, så mycket livsmedel som lurar oss om att det är nypressad juice fast den pressats för ca 6 månader sedan innan den kommit in i affären och att rökt skinka inte alls alltid är rökt på riktigt sätt utan innehåller en massa rökaromer bara så att det ska upplevas som om den blivit rökt.
För att tala om det som nämns som färskt, nybakat i våra butiker, bröd, bullar, ja ni vet.. lita inte alltid på de ni för det kan vara gammalt bröd som med hjälp av massa kemikalier får brödet att både lukta och smaka som om det skulle vara färskt. Ne tacka och bocka för att jag bakar mina bröd och kakor själv iaf, då slipper man bli lurad, man slipper få i sig massa äckliga tillsatser och det är så mycket godare med hembakt också!! :)
 
Nu vet ni det, det var va jag hade och dela med mig av denna tisdags eftermiddag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela