test 1

Publicerad 2013-10-24 14:39:06 i Träning och hälsa,

Nu tänkte jag börja med att testa lite saker inom foodmap. Man börjar med de gulmarkerade sakerna i appen som då är de som är lite tveksam. När man har testat något och får symtom så måste man ha tre helt symtomfria dagar innan man får prova på nästa så det kommer inte att bli typ: varje tisdag och fredag så provar jag något utan det kan skifta väldigt mycket hur många dagar det tar innan min mage blir återställd till det normala igen.
 
 
Test nummer 1 går faktiskt till havremjölk! Ekologisk också för den delen så lite duktig är man ju. ;) HAHA!
"Ekologisk Havredryck Färsk är gjord på 100 % svensk havre. Du får fibrer som gör gott för hjärtat och är änglasnälla mot magen. Plus kolhydrater, proteiner och nyttiga, omättade fetter i en naturlig balans."
 
Sådär säger Oatly om sin havremjölk och jag hoppas faktiskt att det här ska vara något som min mage klarar av för havremjölk är rätt nyttigt och innhehåller mindre kalorier än vanlig mjölk också. ;P men om det är så änglasnäll mot magen återstå och se efter dagen! ;P Får högst inta 3dl/ tillfälle så tänkte ju inte direkt trycka i mig hela för att se dess effekt, de tror jag nog alla skulle få ont i magen utav. xD
 
Återkommer ikväll eller imorgon om hur det gick! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela