Dag 1- fasta

Publicerad 2013-09-16 17:41:00 i Träning och hälsa,

Ordet fasta låter egentligen inte alls bra och många förknippar det med svält. Jag trodde till en början innan jag verkligen läste igenom den här dieten att det här skulle vara något fruktansvärt, hur ska man kunna leva på så lite? Men då jag i somras hade en provfastedag så insåg jag att man känner inte av hungern på samma sätt som man tror och man kan faktiskt äta en del roliga saker bara man planerar i god tid och ha koll på kaloriinnehållet i ämnena.  
Till frukost idag gjorde jag en omelett på äggvita och 6 stycken körsbärstomater.Jag ändrade om lite från grundreceptet och använde t.ex. ingen olja eller basilikablad och några färre tomathalvor. Jag har världens smartaste omelettpryl som jag bör dela med mig här på bloggen inom kort, ha faktiskt ingen bild nu tror jag så jag ska fixa fram en någon dag. I vilket fall som hellst så häller man blandningen i en plastbytta och in i micron 3 min och sedan är det klart; Lätt som en omelett. ;P Denna frukost var faktiskt helt okej, visst det är ju mycket godare med gröt//yogurt eller någon smörgås men jag kände mig lagom mätt efteråt. Denna frukost slutade på endast 71 cal efter mina egna ändringar. 
Jag kände hunger runt 1 tiden men kände att jag inte hade tid och ork att fixa mat just då och eftersom jag väntade så försvann mina hungerkänslor. Så denna gång väntade jag till middagen med att äta nästa mål istället för en lunch och det är något jag tror kommer att kunna variera beroende på hur dagen ser ut, om man har skola/plugg eller är ledig. Till middag blev det blåbärsgröt gjord på glutenfria havregryn och toppat med några färska blåbär.1 dl havregryn2 dl vatten 1 dl mellanmjölk ca 50 gram blåbärOch på sidan om blev det 1 skiva kokt skinka och en liten paprikabit. Denna middag slutade på 191 cal, hyfsat kalorisnålt för att endå bli lagomt mätt och belåten. 
Nu har jag ca 262 cal kvar att äta idag och de ska jag äta med gott samvete senare ikväll för att inte lägga mig dö hungrig och sova dåligt.  
Jag kan säga att det hittils har gått rätt så bra, jag har inte ens öppnat kylen/skaferiet i onödan. ;P HAHA

Kommentarer

Postat av: nita

Publicerad 2013-09-16 18:05:34

Du får gärna fortsätta med att dela med dig av recepten. Behöver lite recept på bra middagar, helst som hör till 5:2-dieten. Spelar ingen roll om det är något jag inte äter, då gör jag bara om receptet lite. :)

Vill också ha en sån omelett pryl som du har!

Svar: självklart! Ska försöka att dela med mig så mycket som möjligt..:) du få skaffa en sån om nån typ ha ett Oriflameparty;) Lätt värt de. :D
Elin Andersson

Postat av: nita

Publicerad 2013-09-16 18:37:29

Känner dock ingen som har ett sånt party.. :/ Men bör ju finnas liknande någonstans. :)

Svar: hahah ofta jag blandade ihop orden.. de är tupperwear och inte orriflame som ha de. :P synd att jag inte visste att du ville ha en sådan för mammas kompis hade precis ett sånt party. :P Ja de gör de säkert. =)
Elin Andersson

Postat av: Erika

Publicerad 2013-09-17 00:29:22

De här dieterna osv verkar spännande, förstår inte riktigt allt men det ska bli spännande att läsa! Kämpa nu vännen! :)

Svar: Vad kul att du tycker de. :) Det är lite svårt och förklara men ska försöka förklara bättre och mer under tiden. :) Tack :D<3
Elin Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela