Dukan Pannkakor

Publicerad 2013-09-25 17:55:00 i Recept,

Woho jag lyckades få hela pankisar!!! Jag börjar bli bättre på pannkaksstekning! ;P
Åh underbart, idag mår jag inte illa så nu kan jag äta som folk igen. :D
Hade egentligen tänkt att gått på After school idag med taccobuffé men sedan var det ingen som kunde gå tråkigt nog, men det kommer fler tillfällen såklart. :)
Gjorde Dukanpannkaka till lunch idag, en nyttigare variant på pannkaka som är tillåten i Dukandieten och dessutom är glutenfri och går att göra laktosfri också genom att välja sådan mjölk som passar.
 
Nyttigare pankisar:
1 msk Maizena(majsstärkelse)
2 äggvitor
1 äggula
2 msk lättmjölk
salt
sötningsmedel(inget måste, jag använde det inte)
 
Tips: Om du vill ha normalstora pannkakor så dubbla receptet med antalet pannkakor du vill ha för jag fick bara ut två pannkakor på dubbel sats. :)
 
Såhär gör du:
Vispa äggvita med lite salt
Häll sedan i äggula, maizena,mjölk och ev. sötningsmedel och rör om.
Stek som vilka vanliga pannkakor som hellst!! :P
 
Till mina pannkakor hade jag 1 dl varma hallon och blåbär!
(Frukt och bär som inte ingår i dukan.. utan är något jag får äta på 5:2 dagarna och helgerna men jag tyckte jag förtjänade det idag då jag inte mådde något bra igår).
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela