Fasta dag 3

Publicerad 2013-09-23 17:33:19 i Träning och hälsa,

Denna mackapär är min nya bästa vän. ;P Eller kommer nog att bli iaf!
En köksvåg är riktigt bra att ha när man håller på med 5:2 dieten för att man ska kunna mäta och räkna ihop exakt så att kaloriantalet ska stämma.
Att gissa fram hur många gram t.ex. en tomat väger är inte så lätt som man tror och många saker väger faktiskt mer än man kan ana.
 
Nu till min middag så var vågen till en stor hjälp och jag chockades över hur mycket mat jag verkligen fick äta på så få kalorier. Jag behövde kolla flera gånger i min kaloriapp som jag använder mig utav om jag verkligen har räknat rätt för dagen, ska jag verkligen få äta såhär mycket mat? och jaa faktiskt!!!
Dagens fastemiddag blev tonfisksallad. Nu ni ska typ världens kräsnaste då det gäller mat lära sig att äta vissa saker. Som t.ex. tonfisk.. något som för mig klassats som kattmat väldigt länge och inget jag ens velat provat då det ser lite halvskumt ut. Men nu har jag ändrat mig. Tonfisk innehåller mycket proteiner och är dessutom rätt kalorisnålt så det passar jätte bra till nyttig kost och framför allt på mina fastedagar.
Det var faktiskt inte så farligt som jag trodde, dock blev man lite less på smaken efter en stund, men som sagt det funkar absolut.
Sallad om något är sjukt kalorisnålt och går att göra i alla möjliga varianter. Jag lär nog göra en hel del olika sallader på mina fastedagar, speciellt nu när jag sett hur mycket mat man kan få ut då och ändå få äta en del andra saker under dagen.
 
Denna sallad består av:
67,5 g sallad
67,5 g gurka
50 g körsbärstomater
1 ägg
100 g tonfisk
 
Efter denna måltid så vet jag att jag behöver inte ens sådär mycket mat, jag kände mig nöjd efter halva men försökte ändå äta så mycket som möjligt för att jag vet att jag inte får så mycket mer att äta ikväll.
 
Just nu önskar jag att jag fick äta mörk choklad. Jag får äta det men inte idag på en fastedag och det är inte så att jag är sugen på det för det är jag faktiskt inte men det är så att jag har väldigt ont i huvudet idag och mörk choklad hjälper jätte bra mot huvudverk, det kan jag lova er!!!  Jag vet inte vad det är i chokladen som gör att det funka men det funkar iaf!! Men det är bara att härda!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela