fasta dag 4?

Publicerad 2013-09-24 16:36:40 i Träning och hälsa,

Ska det slinka in en extra dag med fasta endast denna vecka?
Ja idag verka det passa bra för det då jag mår illa och inte alls ha någon matlust.
Gjorde en smoothie till frukost innehållande:
♥ en halv banan
♥ 60 g hallon och blåbär
♥ 22 g naturell lätt yogurt
♥ 2dl mjölk
 
Ännu ett recept från min 5:2 bok, ca 146 Kcal. :)
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den där smoothien, jag är inte riktigt van med smoothies som innehåller mjölk och det vart liksom en fluffig konsistens och smakade typ inget speciellt, typ luft. :/
Fick dock inte i mig särskilt mycket av den, knapt hälften.
 
Var tänkt att jag skulle göra en sallad till middag idag men det kan jag ju inte påstå att jag va sugen på när man må illa. Men något måste jag ju få i mig annars blir jag ju inte frisk heller om jag inte äter.
Slutade med att jag gick något varv på coop men hittade ingenting, så svårt och leta något att äta då man inte är sugen på nånting och det få inte vara laktos eller gluten heller..
Kom iaf hem med mat tillslut i form av korv med mos från Sibylla, tänkte att det är väl det alternativ som funkar bäst om jag ska köpa mat just nu och som inte kändes sliskigt och äckligt..
Lyckades iaf få i mig den där maten sakta men säkert men illamåendet släppte litegrann efteråt så det var ju bra.
 
Dock så har och kan jag fortfarande inte kolla på vissa bilder av mat idag. Speciellt inte bilderna från tonfisksalladen igår för då ryser jag och må ännu mer illa så fick ta bort de bilderna från telefonen så jag skulle slippa se de. :o Det går bra och se ätbara saker som godis och sånna här onyttiga saker men inte salladen från igår.. hua fyfan kan knapt skriva om de utan att huskas så jag ska inte säga något mer nu..
 
Imorgon hoppas jag på massor av matlust då jag ha bra matplaner imorn!!! :D
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Elin Manns

Publicerad 2013-09-27 13:45:33

Du du du, om det inte blir för mycket kalorier så kan du köra på en juicebas istället? Juice som inte är gjord från koncentrerad juice utan 100% bara juice, typ Brämhult! Sån juice och sen massa massa vattenmelon i... skiiiitgott, och nyttigt! Man kan trycka ner en halv avokado också, för lite krämigare smak. Håller man sig mättare längre också ;)

Annars är ju bara banan och (laktosfri)mjölk en hit, med lite kanel i. Kör på en hel banan bara, man blir skitmätt. Jag gjorde ju en detox i somras som hade en banan och mjölkdag, så jag kombinerade det och drack bara smoothies... rullade fram för jag var så mätt hela dagen. :P

... Hejdå .. nu ska jag inte bubbla mer :P

Svar: Åh lät gott, ska kolla upp det hur det skulle funka med kalorimängden. :P Avokado får jag dock inte äta och inte vattenmelon heller. HAHA!! sen beror ju joucen lite på vad det är för bär/frukt då jag inte får äta alla inom foodmap. :P Så det som kan vara svårt med juice är om den innehåller flera frukter och man ska få det och passa. :P
De där med banan och mjölk lät spännande, lät lite som milkshake ungefär. ;P
Kanel ha jag faktiskt inte provat i smoothie men de där ska jag nog prova någon dag. :D kul med lite tips åså. :D Dock innehåller banan väldigt mycket kalorier så då få man snåla på något annat under dagen. ;P

Tack för tipsen, alltid roligt och kunna prova något nytt och få lite fler idéer. :D
Elin Andersson

Postat av: Elin pucko

Publicerad 2013-09-27 13:46:42

juice form koncentrat menar jag naturligtvis. Iofs kanske juicen är koncentrerad med ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela