fasta dag 5

Publicerad 2013-09-26 17:45:34 i Träning och hälsa,

Att fasta är inte alltid så lätt! Fast jag har aldrig heller trott att det ska vara enkelt.
Alla är vi olika som person och allas kroppar fungerar olika så en del personer kanske skulle tycka att det här var en busenkel diet medans en del inte alls klarar av det eller kanske bara känner orken för det ibland.
Jag tillhör nog den typen som det fungerar väldigt bra för vissa dagar och vissa dagar lite sämre.
Jag är inte den som ger upp i första taget, jag försöker kämpa även de dagar då det känns jobbigt.
 
Som idag har det varit lite upp och ner.
Jag åt en jätte god frukost faktiskt i form av jordgubbar, honungsmelon, banan och naturell lättyogurt.
Det var lättätet och innehöll bara 162 kalorier. :)  Jag fick ut rätt mycket på det! :)
 
Till lunch blev det en dukanpannkaka med lite hallon och blåbär och det var väl också helt okej, men så kommer man till middagen då jag ska köra en kalorisnål sallad.. Ursh säger mina tankar!! Inte sugen på det, vill inte ha! :(
Det är inte så att jag inte gillar sallad för det gör jag ju egentligen men det är något visst när jag kör dieter att vissa dagar kan jag äcklas något enormt av tanken på sallad. Varför blir det så? Det går bra under dagen men jag kan tappa matlusten mot middagen och få problem där istället.
Äcklad av tanken på sallad så gjorde jag iaf en liten skinksallad och tvingade i mig med tankarna i huvudet att imorgon kan jag äta något gott, något godare i alla fall.
 
Det som gå runt i mina tankar nu är om dieterna funkar som de ska, jag har ju ingen våg så jag måste vänta till v.42 för att få väga mig. Antingen så kommer de visa ett bra resultat och det kommer kännas otroligt roligt eller så kanske det inte alls gått som jag förväntat mig och jag blir besviken.. :o jag hoppas iaf på första, de kanske är bra att inte se vikten för ofta heller...
 

Kommentarer

Postat av: Marlene

Publicerad 2013-09-26 18:28:32

Det som är huvudsaken är att din mage mår bra, vågen kan du SKITA i.

/ Mamma

Svar: Det viktigaste är att min mage mår bra ja, men jag som person mår ju också bättre av att tappa de där extra kilona som jag lyckats lagt på mig nu under min sjuktid.. :P
Elin Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela