Fasta nr 6

Publicerad 2013-09-30 16:29:19 i Träning och hälsa,

Ny vecka, nya tag! :)
Idag är det ännu en dag då jag ska leva på endast 500 kalorier, det är inte så svårt ändå om man lägger upp det på ett bra sätt. Jag känner att jag bli bättre och bättre på att lägga upp schema för mina fastedagar, en del dagar kan jag t,o,m se till att jag får både frukost, lunch, middag och kvällsmål om jag så vill och en del dagar kanske jag kan se till att få alla mål utom 1. :)
Idag är det t.ex en sådan dag så jag lagt upp dagen med frukost, middag och kvällsmål. 
Frukosten är viktig tycker jag och den väljer jag inte bort då det är frukosten som avgör hur jag ska orka med en hel dag. 
Ett litet kvällsmål sånna här dagar är också något jag prioriterar då jag inte vill lägga mig hungrig, att lägga sig och försöka sova hungrig är något som oftast inte fungerar bra eller något man inte borde göra.
 
Imorse startade jag dagen med 1 dl naturell lättyogurt och 40 g hallon och blåbär+ ett knäckebröd med några gurkskivor och det har jag kunnat hålla mig rätt så bra på hela dagen. :)
Jag försöker att göra min mat så rolig som möjligt även om det ska innehålla få kalorier. Visst jag skulle kunna välja en banan eller två ägg till frukost bara, men hur rolig är en sådan frukost? Ne jag vill ha något som iallafall ser lite lockande ut och något som jag känner att jag vill äta och inte för att jag känner mig tvingad att äta det. Man får prioritera vissa saker!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela