Hemmagjord taccosås

Publicerad 2013-09-19 18:00:00 i Recept,

Har gjort en hemmagjord och foodmap tillåten taccosås som jag ser framemot att prova senare idag!

Ingredienser:

♥1 grön chilifrukt( brukar vara lite mildare än röd chili)

♥1 burk krossade tomater

♥ 2 tsk vinäger

♥1 tsk socker

♥1/2 tsk salt

 

Gör så här:

♥Hacka chilifrukten. (Jag valde att ta bort kärnorna denna gång för att det inte ska bli så starkt, men om man vill ha en lite starkare smak så kan man behålla kärnorna).

♥ Fräs upp chilin med lite olja i en kastrull och häll i tomatkrossen.

♥Tillsätt vinäger och socker och låt såsen koka ihop till ganska fast konsistens.

♥Salta och vill man ha lite starkare smak så kan man blanda i finhackad jalapenopeppar också men det skippade jag denna gång, men det kanske kommer med nästa gång då jag med säkerhet kommer att göra denna sås fler gånger då den var så himla enkel och snabbgjord.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela