Hemmagjorda köttbullar

Publicerad 2013-09-28 17:35:17 i Recept,

Igår gjorde jag egna köttbullar för första gången som är fri från både gluten,laktos och lök som jag inte ska äta. Det innehåller heller inga ägg om man skulle vara känslig mot det. Och kan säga att jag är riktigt nöjd med resultatet, jag brukar inte vara så stort fan av hemmagjorda köttbullar/ biffar och sånna saker, har lite svårt för allt som innehåller köttfärs förutom taccoköttfärs typ. xD Men jag kan helt ärligt säga att dom här köttbullarna var faktiskt riktigt god, så jag känner mig rätt duktig som har lyckats med något nytt. :)
 
Recept: 
 ♥400 g köttfärs
1 tsk salt
3 krm vitpeppar 
1 dl havregrädde
1 msk potatismjöl
 
Såhär gör du: 
Blanda alla ingredienser(blir det för rinnigt beroende på vad man har för sorts köttfärs så kan man ta lite mer utav potatismjölet, men inte för mycket bara då det kan bli gummibollar då).
♥Rulla köttbullarna och stek i stekpanna tills de är genomstekta.
 
Invigde mina köttbullar till middag idag med potatis och lingonsylt. Skumt ändå, jag brukar aldrig äta lingonsylt och jag har aldrig köpt en potatis på mina två år som boende själv. Jo 1 gång tror jag att jag och Nita gjorde egen potatisgratäng här men bortsätt från det så har jag aldrig köpt en potatis och inte lingonsylt heller för den delen men helt plötsligt blev jag sugen på just den där rätten då jag hade mina köttbullar.. mycket konstigt men det var gott iaf. :) Hittade dessutom en lågkalorisort av lingonsylten så det tyckte jag passade bra. ;P
Hade dock lite problem när jag skulle koka potatisarna eftersom jag inte vet hur länge man ska koka de då jag aldrig tillagar potatis liksom, men det blev väl ätbara tillslut iaf så men jag hade lika bra kunnat klarat mig utan potatis men eftersom det är lyxlördag idag så ville jag göra maten lite roligare också. :)

Med lyxlördag så menar jag att endast idag så får jag äta precis det jag känner för, så jag ska ta vara på min lyxdag och vara lite onyttig ikväll för att sedan köra en vecka stenhårt. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela