kunde ju sett roligare ut..

Publicerad 2013-09-18 12:29:57 i Träning och hälsa,

Dagens frukost såg inte alls rolig ut, enbart yogurt, ägg och vatten.. så min gigantiska tablett jag måste ta för lunginflammationen.. Visst det är enkelt och snabbfixande men det måste ju finnas något roligare att göra till frukost även en proteindag? Ska klura på det, kommer i alla fall bli enklare då lite sallad kommer in i bilden.
 
De två första dagarna har gått rätt så hyfsat dock märkte jag att det var svårt att bara äta proteiner efter en fastedag, man får i sig rätt så lite men jag klarade mig hyfsat bra ändå fram till kvällen då jag var hungrig och det fanns inget hemma som passade dieten och som jag kunde göra illa nog så jag kan helt ärligt säga att jag offrade mig på en äggmacka för att stilla hungern, men såklart så ska ju det passa till mina andra dieter så jag skippade faktiskt smör och tog ett glutenfritt knäckebröd. :D Jag känner faktiskt ingen ånger för mitt val, jag hade ätit så lite ändå under dagen. :)
 
Fördelar och nackdelar med att vara hemma hos familjen och äta såhär:
- Jag börjar med nackdelar så jag kan avsluta med de bra grejerna. Här hemma kanske inte allting finns och jag vill inte kräva på att det SKA finnas en massa proteiner och saker till faste dagarna så att jag kan utföra det här, vilket kan göra det svårt vissa dagar att få all mat att passa in.
 
- De familjen ska äta kanske inte alltid passar in i min kost eller går att göra om, vilket betyder att man får planera väldigt mycket för att hitta något eget som passar.
 
- En stor fördel är eller iaf något som jag uppskattar är då familjen kan acceptera att jag vill göra det här och t,o,m offrar sin goda mat för att äta samma som mig. :)
Som i måndags då jag planerade in att jag skulle äta gröt så gjorde mamma och pappa det enkelt och offrade en god middag för att också äta gröt. Och igår tänkte de göra kyckling så jag tänkte att det bli bra då kan jag äta med bara creme fraiche till, och då gjorde de också de, bah: Ja men det kan vi också göra! :)
En del föräldrar skulle säkert kunna göra det riktigt avancerat och äta gomiddagar bara för att jävlas men jag gillar att det inte bara är jag som få anpassa mig utan även att de också kunde göra det, de är snällt. :)

Jag har iaf utifrån mina passerade dagar kommit fram till att salladsdagarna måste ligga efter fastedagarna nästa vecka så att jag ska kunna äta riktigt och bli mätt. :D
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela