De ska va gött å leva.. ;P

Publicerad 2014-02-16 18:14:00 i Recept, Träning och hälsa,

Att laga mat är roligt, men att göra bra och hälsosam mat är ännu mer intressant. 
Till frukost idag blev det knäckebröd med mosad avokado och tomatskivor, en halv portion havregrynsgröt med kanel och havremjölk och en liten smoothie på frusen ananas, banan, kokosolja och turkisk yogurt.
Till middag blev det verkligen en mix av smaker. Kycklingfilé och sötpotatisklyftor med morötter i ugn( inlagd i vitlöksolja) Till det en lättare bladsallad med tomater och lite citronolja för smak och en hemmagjord tzatsiki och en avokadoröra som inte kom med i bild. 
Idag kändes det lite som lyxmiddag och trots att detta känns lyx för mig så är det ganska nyttig mat, sötpotatis är ett nyttigt  och bra utbyte till potatis och på de kan man ju även göra nyttigare chips på om man känner för det. ;P
 
Dagar när man har tid och göra en rolig frukost och middag är verkligen de bästa, matlagning blir så mycket roligare när man kan fixa och mixtra lite i köket, kökstök med andra ord, mixtra lite med smaker åså än att bara slänga på lite mackaroner i en kastrull och nån köttbulle liksom.. 
Sen om man hade ett stort och rymligt kök så skulle de ju locka mer till att baka och laga rolig mat.. än mitt lillkök!! Tur att bra mat inte alltid behöver vara så avancerad. :D:D
 
Hoppas ni har fått något gott i mage idag också, nyttigt som inte. ;P 
PUSS!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela