UNNA DIG!

Publicerad 2014-02-24 20:32:40 i Träning och hälsa,

Igår körde jag cirkelfys på SFG och hej och hå vad jobbigt det var, det känns i hela kroppen idag kan jag lova men det var roligt, riktigt roligt så när jag kom hem unnade jag mig lite hemgjord pizza till middag som blev av någon taccotyp då jag slängde på vad jag hade typ, men det blev jätte bra. :)
Det är viktigt och unna sig lite "mindre nyttiga" saker ibland och glöm inte bort det! Det kan faktiskt gynna viktminskningen om ni tillåter kroppen att ta emot lite godis eller liknande då och då. 
Jag ha hört så många säga: åh gud om jag trycker i mig den här chipspåsen då måste jag träna ett extrapass sedan.. och hinner jag det?? 
Tänk inte så.. man ska unna sig lite onyttiga saker ibland annars tappar man lätt motivationen och kroppen behöver det där chipsfettet ibland för att kunna jobba vidare i din träningsutveckling, Många står still efter ett tag om man aldrig tillåter sig själv att unna sig något men med hjälp av att unna sig lite då och då så kan kroppen triggas igång till t.ex. fortsatt viktminskning. :)
Va lagomt hård mot dig själv, om du sitter på t.ex. ett café och du känner att det riktigt vattnas i munnen efter en kaffe och bulle.. men du tvekar och tror att dieten eller "din nyttiga vecka" förstörs om du unnar dig den där bullen, men om du känner ett sådant sug så är det mer hälsosamt för kroppen att ta emot den bullen än att du ska sitta med världens sug som plågar hjärnan. 
OCH SKIPPA ÅNGESTEN!!! Ni ska inte behöva känna ångest för att ni åt den där bullen, tänk istället på det jobbiga träningspasset du tog dig igenom dagen innan.. Vad duktig du varit, du är troligtvis värd den där bullen!!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela