Bra dag!:)

Publicerad 2014-01-08 15:52:50 i Träning och hälsa,

Ett bra tips: Jag och säkert många många andra har dålig hållning, speciellt då man sitter ner. Man sitter som en krok och efter ett tag gör det ont i ryggen.  Antingen kan ni pröva att sträcka på er och sitta så eller så kan ni använda en ännu bättre metod och sitta på en gymbol ifall ni har en sådan.
För om man sitter på gymbollen så kommer man automatiskt in i en bra hållning och har också lätt att hålla den sedan. :) Jag satt på en boll i 1,5 dag ungefär och pluggade och tro mig att det känns i ryggen efteråt då man är ovan att vara sådär rak i ryggen, det blir som en träningsverk men jag lovar er att om ni är lite kroksittande och får ont så testa en boll, det fungerar jätte bra.  Detta är nu mammas gymboll jag lånat men jag lär nog garanterat skaffa mig en egen senare. :)
 
 
Idag känner jag iallfall mindre stress, min kropp känns lugn idag vilket är jätte bra. Skulle köra ett konditionstest på springbandet men ångrade mig ganska snabbt då jag väl börjat springa då jag inte kände mig redo för det än. Jag har ju liksom inte sprungit på ett tag nu så tror att jag får springa korta, småsträckor innan jag gör det där testet. Ska ju inte dö på travet. ;P  Fast så illa är det ju såklart inte men klart att man har tappat en del kondition när man inte tränat som man brukar.
Istället körde jag 1 h zumba med toningsticks och stol. ojoj det var verkligen jobbigt och lär säkert kännas i kroppen imorgon då det var mycket styrka i just de passet men det var roligt. :D
Nu har jag nyss duschat, tänt lite mysljus och gjort upp en stor kopp te, riktigt avkopplande känns det och jag ska passa på och försöka njuta av den här "mysstunden" ett tag innan  jag ska gå och göra i ordning dukanpankisar. :D
 
Ha det super <3 :)
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-01-09 13:04:35

Man kan iofs få väldigt dåligt hållning pga att svanken kan vara för mycket.
Därför är ryggresningar ett BIG NONO

Svar: Vara för mycket ? Hur mena du?:)
Elin Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela