Snart 2 veckor

Publicerad 2014-01-15 17:36:42 i Träning och hälsa,

Vem skulle inte vilja ha en sådan våg som säger bra ord åt än istället för en siffra. Tänk att vakna på morgonen och ställa sig på vågen och få se någon fin, peppande text, vilken bra start på dagen det skulle kunna bli. :)
Själv så har jag ingen våg alls, eller jo jag har en men den är stendöd så den gör inte mycket nytta tyvärr och ja det är väl både bra och dåligt skulle jag kunna säga. Bra på sättet att man ska inte stirra sig blind på vågen! Spegeln, kläderna och måttbandet är ett mycket bättre sätt att se resultat på. Att väga sig vid viktnedgång kan lätt bli ett beroende och man kan lätt bli besviken om man gått upp något hekto här och där, vilket är negativt! Men det är synd på sättet att jag skulle gärna vilja veta om jag gått ner nånting mer på denna vecka, att inte kunna väga sig alls blir ju istället att man går och funderar om det händer något i kroppen, gör dieten resultat eller? :) Men visst det blir ju spänning då också, man vet ju inte om jag kommer att kunna känna mig nöjd eller bli besviken på resultatet.  Men men om 1 vecka börjar skidskolan och då kommer det att finnas en våg tillgängligt så vi får väl se dådå hur läget ser ut. :)
 
Imorgon är det två veckor sedan jag började med min diet men det känns som en längre tid även om det inte har känts jobbigt. Jag har inte haft nått sötsug alls än så länge om jag ska vara ärlig, jag har en skål med jordnötter framför mig sedan mamma och pappa var här men jag har inte ens brytt mig om de så de känns bra. :) Inte för att nötter är speciellt dåligt, de är ju nyttigt fett men jag avstår sånna saker ett tag, de är ju mycket salt däremot på jordnötter som man får se upp lite med, jordnötter är bra i lagoma mängder. :)
Dock så kan jag ju offra mig på lite frön och kokosflingor över yogurten vissa dagar om jag känner att jag saknar müsli eller liknande för de är hälsosamt och bra fetter. :)
Hur länge tro ni jag kan hålla mig från att känna att jag MÅSTE ha godis/chips eller liknande? Jag har ju trots allt haft 1 års uppehåll en gång förut då jag gick i kanske 8:an, fast då fick jag ju äta chips och vanlig mat, bara uteslutning av godis så det är ju lite annorlunda nu men ja vi får se. Jag har inget mål att jag skulle utesluta godis och sånt för gott, vill jag unna mig de någongång så är det väl klart att jag får det men så lite som möjligt fram tills jag nått mitt viktmål!! Jag undrar hur lång tid det kommer att ta, jag vet ju att de tar tid med förrändringar men jag har tålamod, denna gång tänker jag inte ge upp! :D


Då vet ni de, ni som är nyfiken att än så länge går det bra! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela