Träning som bästa botemedel

Publicerad 2014-01-07 21:23:23 i Träning och hälsa,

Det finns inget som har sån positiv effekt som träning har, när allting känns tufft och jobbigt så kan träningen rensa bort de tankarna för en stund och man känner sig mer lättnad för ett tag.
Det behöver inte vara ett yogapass för att känna lugnet eller ett boxpass för att slå ut aggressioner utan för mig fungerar all träning som jag själv uppskattar att få mig att stressa av för en liten stund.
 

Idag har det varit just en sån jobbig dag så ikväll blev det ca 1 h promenad med pappa för att få lite luft och rensa tankarna en sväng, sedan blev det olika övningar med skivstång + plankan 1,5 min. Så nu känns det faktiskt bra. :) Jag vet att jag kommer att ha det lika jobbigt imorgon så kanske ska försöka få in två pass imorgon för att kunna stressa av lite både på morgonen och kvällen. :)
Men nu blir det en kopp te och avkoppling framför tvn innan det är dags för sängen. :)  Kramisar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela