Utmaning check

Publicerad 2014-07-27 20:13:33 i Träning och hälsa,

Jag lever!! Har bara inte haft tid och ork att blogga, tyvärr!! 
Denna vecka har mina ben fått sig en rejäl utmaning, Victorias veckoutmaning handlade om att klara att sitta i 90 grader i 30 min totalt innan veckan är slut och här har jag verkligen kämpat, svettats och sett klara förbättringar, jisses vad skakis man har varit i benen efteråt men så otrolig skönt på samma gång.
I måndags orkade jag knapt 1,5 min, kände mig lite dålig då om jag ska vara ärlig men är ju ganska otränad nu efter sommaren så hade inte så höga förväntningar på att orka så mycket.. På tisdagen härdade jag ut till 2 minuter och tänkte att ska de gå såhär tungt så kommer jag aldrig upp i 30 min totalt.. men sedan hände något och på onsdagen orkade jag hela 5 min och kände mig jätte stolt. Stog ute mot husväggen och mamma satt på en stol och försökte prata med mig så jag skulle fokusera på annat och de sista minuterna peppade hon mig så jag skulle hålla ut lite till. På torsdagen slog jag stort rekord!!! Med lite peppande musik satt jag mot väggan i mitt rum och mördade mina ben i hela 17 minuter.. förstår inte vart den energin och kraften kom ifrån men det kändes så sjukt bra. Var äckligt varmt då så svetten rann och på den där 17:e minuten gled jag ner för väggen typ, lämnade kvar en fin svettfläck på väggen.. fint!!! xD 
Idag gjorde jag mina sista 5 minuter trots att jag är as trött idag så jag klarade utmaningen och det känns bra! 
Inväntar nu nästa veckas utmaning för att se om det är något jag kan ta mig in i. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela