ABC1

Publicerad 2014-06-30 18:37:19 i Träning och hälsa,

 
ABC veckan är igång och det här med att äta Bättre är något jag ska försöka ta på allvar, men.. för att jag ska kunna äta bättre så behöver jag bli av med mitt sockersug och börjar därför på bästa sätt med en ren proteinvecka. Jag tycker att det har funkat jätte bra på mig förut då det gäller att avvänja bort sötsuget så då kör jag så denna vecka också, så denna dag mår jag lite sådär, känner mig helt kocko, illamående och huvudvärk men det brukar kännas så de första 2-3 dagarna innan kroppen har vant sig. 
Förövrigt så är en ren proteinvecka enormt tråkig men väldigt bra på många sätt och vis, det handlar bara om att ha viljan och orken. Jag kan klara av att sitta med familjen då de äter t.ex. en god potatisgratäng utan att jag påverkas något negativt utav det. Jag är inte ute efter diet egentligen, jag ska bara vara nyttig och hälsosam men jag vet att denna vecka kommer få bort sötsuget en aning för mig. :)
Startade dagen med en något mindre stadig frukost än vad jag är van med; enbart yogurt och grönt citronte och ett halvt ägg. Jag som oftast äter havregrynsgröt med kanske t,o,m banan höll ju mig inte speciellt länge på denna frukosten. 
Till lunch skulle jag göra omelett på vatten, ägg och skinka och tappade ut typ hälften så vart ju inte alls mätt kan jag lova så nu till middag har jag tryckt i mig 3 bitar fläskfilé och lite beasås då creme fraichen jag köpt smakade riktigt äckligt(skulle prova creme fraiche på havre då jag ska försöka undvika mjölk). 
Ska försöka ta mig ut och rasta Cykeln några mil med pappa nu så hoppas jag har tillräckligt med energi även om jag inte ätit super mycket idag men jag vet att detta kommer gynna sig om några dagar och röra på fläsket ska jag för jag ska banne mig komma tillbaka till min tidigare form!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela