Alfabetsutmaning

Publicerad 2014-06-29 18:56:38 i Träning och hälsa,

Dags att prova något roligt och annorlunda, varför inte en alfabetsutmaning! Denna utmaning handlar absolut inte om att lära sig läsa eller något sådant utan om bokstäver som ska kopplas ihop med kost och träning. 
Varje vecka ska tre bokstäver vara i fokus, det handlar om att hitta saker som rör träning och kost i dessa bokstäver och prova att använda sig utav det under den bokstavsveckans gång.
Detta kan vara klurigt att förstå men då jag har berättat om den kommande veckans första bokstäver så kommer ni att förstå.
 

A,B,C: Denna vecka ska jag sätta bokstäverna A,B och C i fokus och hur jag gör det kommer jag såklart att redovisa här på bloggen men jag ska presentera min plan för ABC veckan, vad den kommer att innehålla osv.

I denna vecka kommer det att bli en väldigt Allsidig träning och jag ska försöka mig på en Bättre kost och komma igång BRA med träningen. I ABC veckan ska jag fokusera på Armar, Axlar, Bröst, Ben, och Bålstabilitering. Speciella ABC övningar denna vecka kommer att bli Armhävningar, Burpees, Backträning, Benböj, Boxning och Bänkpress och jag kommer även att använda mig utav Cykel och Crosstrainer.

 Som tillägg till kosten ska Citronvatten/Citronte in på morgonen! 
Bröd och Bananer utesluts denna vecka!

Nu jävlar kör vi!! ska försöka lägga upp ett inlägg varje dag om hur jag gjort och lagt upp dagens ABCövningar och likande så kommer en redovisning varje söndag om hur det har gått och planen för de nya bokstäverna. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela