Godmorgon

Publicerad 2014-11-13 07:18:05 i Träning och hälsa,


Godmorgon!
Startade upp dagen med en god och nyttig frukost i form av naturell yogurt, toppat med äpple, banan och kanel. Till det blev det ett halvt knäckebröd med mosad avokado och tomatskivor på. + en kopp grönt citronte.
Man kan ju inte klaga direkt! 
Känns bra när man tar sig tid på morgonen att göra en god och vettig frukost som faktiskt är nyttig men ändå ganska stadig. 
Ingen kan säga att de inte har tid till att göra en bra frukost på morgonen eller att de inte har tid att äta något i huvudtaget för det handlar om att kunna planera.. Man få kanske kliva upp lite tidigare för att få en stressfri och lugn frukost, för att kunna förbereda något bättre än kanske bara en macka sådär snabbt, 
Visst jag får ibland stressiga mornar jag också men jag försöker alltid se till att få ro vid frukosten och nu låter jag säkert som en pensionär men min mage och många andras bör inte ätas under stress, slänga i sig något under farten bara, det är väl varken trevligt eller bra.
Iallafall så är jag påväg till jobbet nu, snorig som ett as men vad ska man göra åt de.. Lär nog börja äta lite zinktabletter igen då de boostar immunförsvaret. Bäst man kollar om man har nå sånna kvar hemma. :D 
Man vill ju liksom komma igång med träningen nu.. Veckoutmaningen flyter iaf på bra, börjar kännas i låren nu kan jag lova så blir lite tyngre  för varje dag men det här fixar vi galant.. Det ska vara lite smärtsamt, det är bara att kämpa!! 

Men men framme på jobbet så ha det bra alla! 💪😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela