Tisdag :)

Publicerad 2014-11-18 21:02:08 i Träning och hälsa,

Idag har jag inte hunnit tränat särskilt mycket då jag behövt både pluggat och städat lite men har iallfall gjort 1,5 min planka som dagens tid på utmaningen var och lite korta, små övningar.. Men bara för att jag inte tränat fullt ut som jag kanske hade planerat i början på dagen att jag skulle göra idag så har jag iallfall varit hälsosam med kosten och det känns iaf bra. Visserligen har det blivit fler mackor idag än vad jag tänkt att min dos ska innehålla, men ibland blir det så och speciellt dagar då man inte startar dagen i sitt eget hem så man tager vad man haver till frukost liksom. :)
 
Startade dagen med kvarg med hallon och en macka med ost på.. Insåg då jag kom till skolan att kvarg inte är den bästa frukosten då man inte håller sig allt för länge på det och där av tvingade jag Jesper som jobbade med kårfrukosten att komma med en macka till mig.. Annars hade jag nog nöjt mig med första mackan! Förra veckan siktade jag in mig på 1 macka om dagen på veckan och hade väl tänkt det nu också så gott det går iaf.
Kvarg är nog mer kvällsmål om jag får säga vad jag tycker om man inte kombinerar det med en bra proteinkälla på morgonkvisten satt man håller sig längre på den, t.ex. äta ett ägg till eller ha det som pålägg på mackan.
 
Fick leka vegetarian till lunch då skolan inte hade något annat att erbjuda någon som inte kan äta gluten mer än en vegetarisk sallad. Tänkte först att fan va tråkig sallad då huvudingredienserna i den var rotfrukter och fetaost men helt ärligt så var det faktiskt gott och var alldeles lagomt mättande.
 
Försökte även att tänka lite på att blanda färger i salladen till middagen då fler färger på grönsakerna destå bättre. Mer olika hälsosamma ämnen får man i sig då och varje färg innehåller ett visst ämne som är bra för oss. :) Skulle kunna lägga upp nått om det någon dag. :)

Men nu är det mystid med min fina, sånt är också bra för hälsan vet ni ;);)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela