veckoutmaning vecka 3

Publicerad 2014-11-24 13:58:00 i Träning och hälsa,

7 Day Push-Up Challenge
Veckans utmaning ska brännas i armarna och det ska vara lite tufft och kämpigt. :)
Denna vecka är det min vecka att bestämma igen och jag har därför valt: 100 armhävningar/dag.
Så många som möjligt ska göras på tå men då man känner att man inte orkar längre så gör man de på knäna.
Det är tillåtet att dela upp antalet över dagen om man känner att: shit!! 100 är omöjligt på en gång!
Gö 50 på dagen och 50 på kvällen då, eller om du orkar kanske 70 st så kan du göra 30 styckn snare under dagen bara 100 stycken är gjorda innan dagen är slut!!
Om någon vill vara med så är det såklart bara att haka på! :D
 
Just nu då man är otränad så lär jag inte kunna göra många på tå men om man säger såhär om jag kanske skulle orka 20 på tå idag så kanske jag orka 25 imorgon liksom.
Bara härda, kämpa och låt det brännas i kroppen!! Det här fixar vi! :D
 
Jag kommer också att köra ikapp lite planka, den tid jag missade i helgen!! Tro Jesper hade någon dag han inte hunnit med också satt. :)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: nita

Publicerad 2014-11-24 19:40:47

Ska också köra ikapp med plankan. Tänkte börja om den utmaningen denna vecka bara för att. :) sen kör jag ju på med veckans också.

Svar: Va roligt!! :D ja de va tungt och göra plankan idag efter armhävningarna så gick lite halvdåligt. :P
Elin Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson

Jag är en glad och trevlig tjej på 21 år som pluggar till förskolelärare i Gävle. Jag är ganska aktiv av mig och tränar rätt ofta på min fritid. Jag är en person som gärna inte vill hålla sig till en träningsmetod utan skulle hellst vilja prova på allt om jag kunde och hade tid. Jag försöker också att leva sunt och nyttigt både för min kropps bästa men också för att tappa något kilo eller någon cm runt om på kroppen. Mer om mig kommer att komma upp i blogginläggen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela